En kärlekshistoria...

Ja va ska säga, jag kan bara tala för mig själv men jag har nog aldrigt varit så pass spelad av en och samma kvinna någonsin. Att ha förmågan att vända någon man själv gjort som endast kan beskrivas som ett STORT misstag och lögn och förmå den andra sårade personen att få känslan att vara idiot och dumtristig.. Ja jag vet inte va jag ska säga.. Men det är allafall en förmåga som jag anser endast vara värdig gudar eller gudinnor i dettafall.. fy fan..
Livet är inte enkelt och det kunde ju egentligen vem fan som helst runt "plattan" (för er som inte vet vart plattan ligger så borde ni inte läsa den här bloggen då den endast är riktad till folk i som faktiskt bor eller bott i Stockholm) redan ha berättat för er.
Men att inte kunna inse sina egna fel eller allafall ha hjärta nog att själv kunna medge sina fel för dom man påstår sig älska.
Kärlek handlar ju trots allt om två saker, respekt och tillit... finns inte den ena finns inte den andra, så dom är troligtvis i symbios på något vänster.. Oavsett så tror och finner jag hopp i att sånt går alltid att återställa. För nej brist på tillit eller respekt är inget som föralltid är borta, utan det räcker med att väckas av en vänlig själ i matkön som ber dig gå före för att man ska känna en större känsla av respekt för en annan. Så varför skulle det inte vara samma sak med en kärlek mellan två människor???
Livet är tufft och helvete kärlek är svårt, men vad är kärlek egentligen? Jo jag pratade faktiskt med en vän tidigare idag angående just hur villig man är för att gå för kärlek. Och hur villig man är att säga förlåt för oavsett om den andra personen inte förtjänar det.. Men det handlar inte längre om respekt och tillit längre, Utan om just KÄRLEK.. är man på riktigt kär spelar det ingen roll om personen i fråga har sårat dig, ser du eller hör att hon/han mår dåligt så kan du inte förmå säga orden "Jag förlåter dig" För det är just dom orden som får dig själv att försöka vila och hitta tillbaka till den du älskar, för att kärleken överskriver ibland sina två stora grundpunkter, vilket är tillit och respekt. Så vem fan är det egentligen som bestämmer rätt och fel gällande kärlek? Hur man ska hantera varandra när glöden brinner sig tunn och elden inte brinner som den en gång gjorde?
Oavsett vet jag och har lärt mig en sak här i livet... Det är så mycket mer värt att älska och bli sårad och uppleva respekt och tillit än att aldrig ha upplevt en känsla av liv.. För det är just kärlek som väcker liv i oss.. Kärlek föder barn, kärlek föder utveckling, Allt man gör för kärlek. Kärlek är den ultimata känslan.. Trots att det svider halva delen av tiden.
Så Cici (cecilia) jag älskar dig.
Nog om detta och hej igen blogg jävel!
xoxo.
Maxx.

Kommentarer
Postat av: Bettan

djupt maxx, jag säger som M.I.A "It takes a muscle to fall in love" Glöm aldrig bort dig själv för det är dig själv du alltid har kvar i slutet av dagen .. låter bättre på engelska!

kram på dig

2010-08-26 @ 04:17:53
URL: http://ellybetsyboop.blogg.se/
Postat av: Sara andeen

Tja,



Naice blogg, tycker dock du ska bjuda på mer bilder på dig själv...

2010-09-16 @ 12:46:08
Postat av: jake

kärlek är det enda som betyder något överhuvudtaget i slutändan.. vackert o ärligt skrivet.

2010-09-24 @ 17:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0