Kan det vara så?

Ja här sitter man i Norge, Oslo rättare sagt. En rätt tråkig stad när man inte har pengar, men vilken är inte det iof.
Jaja om något så ger det än tid över för att tänka och begrunda tanken "vad vill jag bli när jag blir stor?"
"Hur ser jag mig själv om 10år?" osv osv.. Om ni är flera som läser som tänkt eller tänker dessa tankar kan jag berätta en hemlighet, Ni kommer aldrig!! få svar på vad som är just rätt och säkra din framtid, om inte att du är svin duktig på det du redan gör men isåfall är du bara dum i huvudet som fortfarande ställer dom tankarna till dig själv fortfarande.


Nå väl, jag har analyserat sönder mig själv till den minsta beståndsdel, gjort alla möjliga tester på nätet som (utan vetenskapliggrund) dock ska utgöra inom vilken sektor du ska arbeta i genom att man besvarar 10 enkla frågor.
Resultat: Turism, Internationellt. Jaha! Jag ska bli reseledare? flygvärdinna.. Dra åt helvete!

Hur som har jag alltid trott tidigare i mitt liv att jag kommer "snubbla" över vad som är just rätt för mig, som vem som helst som haft det rätt enkelt för sig själv i livet att allt ska komma på silverfat.
Dock är detta fel! (för majoriteten, dom övriga kan man bara avundas) Hur man än ser på livet och ens framtid tror jag att alla går igenom en fas (självklart alla olika) Men där man "finner" sig själv och ser i större utsträkning av sitt eget liv och kan samman föra alla dom små delarna och vägarna man tagit och på så vis se vart man är på väg.

Jag har kommit fram till att jag älskar utveckling, framtiden och prövningar av teorier till praktik.
Alltid avgudat discovery channel, somna till rostiga pasnarvagnar från andra världskriget och samtidigt lära mig mer om världen och hur saker funkar, (inte alltid pansarvagnar varje kväll).

Så med ett litet facit i hand är det mitt slutmål att plugga upp samt avancera mitt högskolebetyg samt ett teknisktbasår på KTH för att sedan ansöka till Teknisk Fysik på KTH.
Du är ju dum i huvudet tänker flera troligtvis, fattar du inte hur mycket plugg det är eller hur svårt det är.. Det skiter jag i, hur fan tror ni folket som går där kom in? genom att sitta på arslet eller hoppa mellan skit jobb år och år?
Nej med ett mål är det bara viljan som sätter gränser och din egen fantasi, Helvete va klyshigt men jag gillar det.

Så jag om 10år.. Ja inte fan vet jag men det kanske är mina framtida patentbelagda maskiner som utgör ifall din unge får en konstgjord lunga eller inte efter fas 12 i svininfluensan.


Simma lugnt, Och god morgon min vision och framtid!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0