Snor, blöjor och saliv..

Dag 3, Jag jobbade på ett dagis idag med min kära sängkammarpojke "Jonis". Var otroligt roligt förutom att barnen absolut inte kan ett ÄNDA ord svenska... så man får tala någon form av hitta på norska, dock talar jag med en brytning på danska likaså. Ja det låter förjävligt allafall. Men barnen gillar mig, tur det allafall, Fick en pungspark av ett barn idag, mindre skönt! Ja träningsvärken kommer vara ett faktum. Jobbar imorgon igen, (jobbar bara 50%) resterande tiden ska jag jobba på en matbutik 30m från min lägenhet varje helg och 2 vardagar i veckan. JÄTTEBRA! Så pengarna kommer förhoppningsvis ramla in så fort som jag får mitt jävla skattekort!! och D-nummer.

Vi lever ju som sagt på allt man ALDRIG skulle leva på i stockholm. eller någon annanstans för den delen. Middagen igår bestod av Euroshopper bakade bönor med tomatsås (vidrigt) och inte nog med det vi slängde ner en burk tonfisk i olja samt 8st fiskpinnar haha. Ja sjukt nog var detta gott eller ja det gick ner, Man fick ge fan att titta på det man åt helt enkelt. Vad gör man inte för att dra in lite deg. Maten här kostar ju en förmögenhet. 99NK för en bigmac.. nej tack!
Tonfisk och potatissallad fick det bli till middag idag. Funkar helt ok.
Lärt mig Justins - What comes around goes around idag på älsklingen.

Nej har så satans ont i fingrarna men ska öva liiite till sen blir det sänggång. Jonis ligger redan i sängen och skriver sin barnbok. (han är en författare som finner nya tankar i oslo) Fick höra lite igår om Harald och hans tycke för Brunost.... En vidrig messmörs lik HÅRD ost som dom äter hära.. Nej håller mig till bönor.

Tyvärr inte mycket bild uppdatering idag. Kanske hittar en bild på en Brunost..



hitta den..

Xoxo, Maxx

Kommentarer
Postat av: jason

brunost e faktiskt ganska så jävla gott maxx! kul att du har det bra, jag har skaffat iphone nu, helvete, nu får du ta och skaffa en i NY oxå! miss ya..

2009-09-02 @ 22:27:20
Postat av: Gustaf

fan ser det alltid ut som ett par trötta byxor när man hylvar den? :) Grattis till dina diverse jobb, det kommer bli fet deg det kan jag lova dig!



Äh, måste fortsätta plugga. Ska precis lära mig hitta Sternocleidomastoideus Major på min halvnakne sambo!

2009-09-03 @ 13:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0